De virtuele realiteit komt steeds dichterbij. De markt voor ‘VR’ wordt stilaan volwassen en staat daarmee voor een gigantische doorbraak. Naar schatting zal deze markt over 2 jaar al een omzet boeken van $30 miljard. Dit zal een sterke boost geven aan de belangrijkste spelers op de markt.
Virtuele Realiteit kan de wereld voor verschillende sectoren veranderen:
- Gaming
- Toerisme
- Onderwijs
- Films
- Leve events
- Gezondheidszorg
“Virtual reality (VR) is an innovation which enables a client to connect with a PC reproduced condition, be it a genuine one”.
Er zijn tegenwoordig tal van VR-gadgets op de markt, van headsets, tablets, smartphones tot wearable tech. Binnen de wereld van virtuele realiteit kan jij zijn wie je wilt en waar je wilt. VR kan je op plaatsen brengen waar je nog nooit bent geweest. Dit kan niet alleen het toerisme maar ook ons onderwijs en de filmwereld veranderen.
Chirurgen kunnen in een virtuele realiteit operaties voorbereiden of oefenen. Je kan aanwezig zijn op een rockconcert zonder dat je naar een evenementenhal moet gaan, … Er gaat met VR letterlijk een heel nieuwe wereld open.
De groei van virtuele realiteit
In 2017 bedroeg de markt van virtuele realiteit al zo’n $7 miljard, hardware ($2,3 miljard) en software ($4,7 miljard). Tegen 2020 zal dit groeien naar $30 miljard. Het aantal gebruikers van VR telt in 2018 al 171 miljoen.
De belangrijkste spelers die van deze trend zullen profiteren zijn:
- Oculus (Facebook)
- Cardboard (Google)
- Gear (Samsung)
- Playstation VR (Sony)
- Viva (HTC)
Meer info over de opmars van virtuele realiteit vind je op deze infographic van Fullestop …